כיצד לבנות מיתוג נכון לעסק קטן

 בתוך שיווק

markeitng photoאתחיל בשאלה:

האם הנך יודע שכאשר מעמידים בפני לקוח שתי אפשרויות רכישה, אחת מוכרת ללקוח והשניה אינה מוכרת ללקוח, הסיכוי שהלקוח ייבחר באופציה המוכרת לו גדול בעשרות אחוזים מכך שהוא ייבחר באפשרות שאינה מוכרת לו גם אם האפשרות הפחות מוכרת גם זולה יותר?

ובכן מחקרים מראים, כי זה נכון!

הסיבה שתחושת היכרות עם מוצר או מותג מסוים גורמת לבצע רכישה מהירה יותר, היא מכיוון שהיכרות גורמת לכך שהלקוח מרגיש פחות סיכון לבצע את הרכישה בשונה מקניית מוצר או שירות מחברה או מותג שאינו מוכר ששם הלקוח מרגיש סיכון גדול יותר של "אולי יעבדו עליי" או "אולי יגנבו אותי" מסיבה זו אני אומר שזה היגיון עסקי טוב מאוד, לתת נראות לתדמית של המותג שלך.

 

פרסום מותג

תחושת "היכרות" מושגת באמצעות פרסום מותג. פרסום מותג הוא מה שאתה רואה כאשר מוצגת בפניך חברה, מוצר, או שירות באור חיובי ויפה, אך ללא קריאה לבצע רכישה כל שהיא. בסוג פרסום זה חברת הפרסום פשוט רוצה לבנות את ההיכרות שלך עם המותג ולגרום לך להרגיש טוב יותר עם החברה. מודל פרסום זה הינו מודל פרסום שמייצר מיליארדים במכירות בכל שנה.

פרסום ישיר.

בפרסום ישיר החברה לא רק מראה לך את המוצר או השירות אלא גם מבקשת מהלקוח לבצע את הרכישה של המוצר והם חוזרים על בקשה זו מספר רב של פעמים בכל מיני דרכים ובכל מיני צורות.

בסוג פרסום זה, הם מציעים לך מספרי חיוג חינם ומראים לך את כל אפשרויות התשלום השונות שלהם.

שיווק ישיר הוא גם הסוג העיקרי של השיווק אותו אנו בדרך כלל פוגשים.

 

שיווק מותג לא מת.

שיווק מותג עדיין חי ובועט וזו הסיבה העיקרית לכך שחברות כמו נייקי משלמות לספורטאים סכומי כסף אגדיים כדי שהם ילבשו את המוצרים שלהם.

תחשבו על זה, אם שיווק מותג היה מת חברות ענק כמו אפל או שאנל לעולם לא היו משתמשים בו, אבל העבודה היא שגאוני שיווק אלה משתמשים בסוג שיווק זה שוב ושוב והם מייצרים איתו מיליונים של דולרים.

כל עסק צריך להשתמש בשיווק ישיר, אבל חשוב לדעת כי אפילו שהשיווק ישיר הוא זה שמבצע את עצם המכירה, שיווק מותג גורם ללקוחות שלכם להכיר ולסמוך יותר על  המותג שלכם, ובכך הוא מכין את הקרקע למכירה עצמה.

מסיבה זו כל בעל עסק שרוצה לגדול חייב להשתמש בשני סוגי הפרסום, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה זה הדרך להצלחה בשיווק. כבעלי עסקים מומלץ  להשקיע  בכמה מודעות מיתוג חכמות ולפרסם אותם בוויטרינה של החנות שלהם, במודעות על הקירות בחנות, בעמוד הפייסבוק, ובמודעות באנרים שונות.

 

פרסום מותג בעסקים קטנים

 

בבית הקפה שאני רגיל לבצע שם את הפגישות שלי, יש שלושה עובדים בלבד, ולכל אחד משלושת העובדים יש את מכשיר הגלקסי החדש של סמסונג.

עובדים אלה עובדים במשמרות שונות ולכן הם כמעט ולא רואים אחד את השני, כמו כן הם אינם חברים וטווח הגילאים שלהם נע 17 ל 50 .

בבדיקה קצרה עם שלושתם התברר לי כי שלושתם קנו את הטלפון שלהם מחנות קטנה הנמצאת בקו ישיר מול בית הקפה שעל חלון הראווה שלה יש במודעה ענקית עם תמונת הטלפון של גלקסי. הדבר הכי מעניין הוא שלמרות שמחיר הטלפון בחנות היה יקר בהרבה מאשר באינטרנט עדיין שלושתם בחרו לקנות דווקא את המכשיר הספציפי הזה, ודווקא בחנות זו.

אמנם,  זה יכול להיות צירוף מקרים מוחלט, ששלושה אנשים בגילאים שונים קנו את הטלפון הספצפי הזה, אבל גם יכול להיות שאין זה צירוף מקרים בכלל, אלא דוגמא נוספת למה שאנשי שיווק רואים כל הזמן, שלקוחות תמיד יעדיפו לקנות את המוצר או השירות המוכר יותר.

חנות קטנה זו שבחרה בפרסום מותג זול זה על גבי חלון הראווה של החנות גרמה למצב שבו הלקוחות:

  • הכירו את השם ואת הדגם של טלפון מסוים .
  • התוודעו למראה של דגם טלפון מסוים .
  • קשרו את הטלפון לחנות הספציפית הזאת
  • והתוצאה הייתה שם קנו אצלו את המכשיר.

 

פרסום מותג אינו שייך רק לגדולים ביותר.

בעוד אנו מקשרים פרסום מותג לחברות הגדולות ביותר, פרסום מותג יכול לעבוד מצויין גם בעסקים קטנים, כפי שראינו בסיפור של חנות הטלפון.

על ידי שמירה על עיצוב מותג קבוע, פרסום הלוגו / השם שלכם מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בכל מקום אפשרי תוכלו לעזור להם להרגיש שהם מכירים אתכם טוב יותר וכתוצאה מכך, תגדילו את יכולת המכירה של העסק שלכם במאות אחוזים.

 

בהצלחה

אלי רוזן 

פוסטים אחרונים
צור קשר

אנו כרגע לא כאן, השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם במהירות.

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש