כיצד להרוויח יותר באמצעות תמונת חזון טובה

 In העצמה אישית, ניהול, קידום העסק


מאת: אלי רוזן

האם אי פעם דמיינתם את עצמכם מבלים במקום נחמד את תקופת החופש  עם המשפחה או עם החברים?  כולנו מדמיינים את עצמנו  מדיי פעם במקומות שהיינו רוצים ללכת אליהם, או עושים דברים חדשים שתמיד רצינו לעשות.

נניח שאתם רוצים לצאת לחופשה קצרה, מה אתם צריכים לעשות כדי  להפוך את החלום לדבר אמיתי? קודם כל  נבנה את התוכנית, נחליט לאן נרצה לצאת וכמה זמן נהיה בחופשה. לאחר מכן, נזמין את כרטיסי הנסיעה, ואת חדר המלון, וכאשר התאריך יגיע, נוכל להפוך את החזון שלנו מחלום למציאות.

הספורטאים האולימפיים הטובים ביותר עושים דבר דומה לפני תחרות. הם מדמיינים את תמונת הניצחון שלהם משלב ההכנות לתחרות, דרך שלל האתגרים שהם צריכים לעבור, ועד לתמונה ברורה בהירה וממוקדת, בה הם רואים את עצמם עומדים על הפודיום עם מדליית הניצחון סביב צווארם.

אנו יודעים כי יצירת תמונת חזון יכולה לעזור בקביעת איכות החופשה שלנו וניצחון בתחרויות ספורט, השאלה כאן היא, האם תמונת דמיון כזאת יכולה לעזור לנו גם להצליח הרבה יותר בעסקים?

בית הספר לעסקים של הרווארד ביצע מחקר ענק בו נשאלו מאות תלמידים האם יש להם מטרות עסקיות מהם, ולאן הם רוצים להגיע. כעשר שנים לאחר מכן בית הספר לעסקים חזר למאות התלמידים כדי לבדוק את מצבם. הנתון שעלה מהמחקר היה מדהים:  בוגרים שהיו עם מטרות ברורות בראש וחזון מדויק הרוויחו פי שניים עד פי עשרה ממה שבוגרים אחרים שלא היה להם תמונת חזון ברורה ומדויקת הרוויחו. אז בואו ניקח אסטרטגיה זו ונתחיל ליישם אותה אצלנו בעסק, בואו נתחיל לחלום בהקיץ.

 1.      דמיינו את המטרות שלכם

צרו תמונה חיה ברורה וממוקדת כיצד נראית ההצלחה שלכם וכיצד הגעתם להצלחה, כדי להתמקד דמיינו שאתם נמצאים עכשיו במצב שהעסק שלכם מצליח בצורה מסחררת וענו על שאלות המיקוד הבאות:

  • מה אני עושה עם הזמן שלי?
  • מי הם הלקוחות שלי עכשיו ומי היו לקוחותיי בעבר?
  • כמה כסף אני מרוויח?
  • כמה כסף אני יכול לתת לצדקה למטרות שחשובות לי?
  • כיצד נראה אורח החיים שלי?

 2.      דמיינו את היעדים העסקיים שלכם בדרך למטרה

כדי להגיע למטרות שלכם, יהיה עליכם לזהות מה יעזור לכם להגיע לשם. רשמו את התשובות לשאלות הבאות:

  • עם כמה לקוחות אני רוצה או צריך לעבוד כדי שאוכל להגיע למטרות שלי?
  • כמה לקוחות חדשים אני חייב להכניס כל חודש לעסק שלי?
  • כמה אני צריך שהם ישלמו לי כדי שאוכל להגיע למטרות שלי?
  • למה הם צריכים לשלם לי סכום כזה?

 3.      דמיינו את אסטרטגית השיווק בדרך למטרה

כל בעל עסק חייב שתהיה לו תוכנית עסקית ושיווקית ברורה כדי שהוא יוכל להצליח להכניס לקוחות לעסק על בסיס קבוע. התחילו את בניית התוכנית על ידי השאלות הבאות:

  • מה אני יכול לעשות כדי למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים?
  • מה אני יכול לעשות כדי להגדיל את מספר ההפניות של לקוחות חדשים, שלקוחות קודמים מפנים וממליצים עליי?
  • כיצד אני יכול לבנות את אמינותה של החברה שלי?
  • מה אני יכול לעשות כדי להבטיח שהלקוחות הפוטנציאליים יזכרו אותי ואת העסק שלי כאשר יהיה להם צורך או רצון במוצרים או בשירותים שאני מספק?
  • מהם רצף ההחלטות שלקוחות הפוטנציאליים צריכים לעבור אותם כדי שהם יהפכו ממתעניינים ללקוחות?

לדמיין הצלחה לבד ללא יישום לא יביא אתכם לשום מקום, אבל בניית תמונת עבודה וניצחון ברורה היא הדרך היעילה והטובה ביותר כדי להתחיל את התהליך. הבינו מה המטרות שלכם, באיזה אמצעי שיווק תשתמשו, ומה הם האסטרטגיות שאיתם תעבדו כדי שתוכלו להתחיל לבנות תוכנית ברורה שתוביל אתכם להצלחה עסקית מסחררת.

בהצלחה, אלי.

 

Recent Posts
צור קשר

אנו כרגע לא כאן, השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם במהירות.

Start typing and press Enter to search